2020. december 31., csütörtök

Vigyázz, kész, viszlát 2020!

Érdekes visszatekinteni az elmúlt év történéseire, mert eléggé kuszán alakult minden. Történt néhány rossz dolog, de összességében mégiscsak a pozitívumok kerültek többségbe, amiért hálát adok minden nap. Nehéz időszakon vagyunk túl mindannyian, ezért nem keseregnék most azokon a dolgokon, amiket úgyis mindenki tud és érez, meg éppen körülötte zajlik.
Hatalmas lendülettel kezdtem neki a 2020-as évnek, és bár ez a lendület menet közben kissé alábbhagyott, mégis sikerült végig embernek maradnom, és hűnek azokhoz az elvekhez, amiket az év eleji posztomban célokként tűztem ki magam elé. Menet közben azt vettem észre, hogy egyre könnyebben engedem el a dolgokat, nem avatkozok bele és tekintem sajátoménak mások problémáit, és sokkal jobban bízok önmagamban is. 😊Azt gondolhatjátok, talán nem voltak ezek túl nagy célkitűzések, de nekem annál inkább szükségem volt arra, hogy tudatosan ezek mentén éljem az életem, és azt hiszem, végül sikerült, ami szuper érzés.

De nézzük akkor a rövid összefoglalómat 2020-as évről, avagy dolgok, amik boldoggá tettek idén írós-olvasós szemmel:

1. Megjelent a regényem. 😄
Hatalmas izgalommal töltött el, hogy végre önálló kötettel jelenhetek meg. A Főnix Könyvműhely adta számomra a legnagyobb ajándékot idén, hogy a pandémia ellenére bízott bennem és a történetemben, és kiadta a Hanyatlást. Rengeteg pozitív visszajelzés érkezett a regényemmel kapcsolatban Tőletek, amiért nem lehetek eléggé hálás Nektek. A megjelenés után egész évben kaptam a képeket a büszke könyvtulajdonosoktól. Facebookon, molyon, privát üzenetekben és személyesen is kaptam dicsérő szavakat, amik nagyon jól estek. Külön meg akarok emlékezni a kritikákról is, amiket az első regényem kapott, hiszen magam is tudom, van még hova fejlődnöm. A visszajelzéseitek alapján könnyebb lesz odafigyelnem bizonyos dolgokra a folytatás során, és ezt még jobban köszönöm, mint a kedves szavakat. 💙 Ti vagytok a legjobbak! Imádlak benneteket.

2. Én lettem az egyik nyertes a The Black Aether - Grimmoire novellapályázatán 😎
Nem titkoltan odáig vagyok Lovecraftért és a munkásságáért, ugyanakkor sosem próbálkoztam kozmikus horror novellával... eddig. 😁 Baromira élveztem írni Az Ezernyi Szem Háza című kissé gótikus horror beütésű történetet, és ha minden igaz, akkor 2021. őszén ti is olvashatjátok majd a megjelenő antológiában. 😉

3. Újra gőzerővel olvasni kezdtem, és visszatértem a képregények világába is 😏
Az egyik legfontosabb és legjobb élményem az, hogy végre újra komolyan olvasni kezdtem. Az elmúlt pár évben nem sikerült annyira szélesítenem a látókörömet, mint idén szeptembertől. Korábban javarészt cikkeket olvastam, és könnyedebb, semmitmondó könyveket. Idén végre ezen a helyzeten is sikerült változtatni, és változatos, jó könyveket kézbe venni. 😊 Külön említeném azokat a fantasztikus képregényeket, amikhez hozzájutottam idén, miután mintegy 20 évnyi kihagyás után újra visszatértem a rajzolt történetek világába.
Jöjjön is rögtön egy Top5-ös, sorrend nélküli lista akkor az idén olvasott könyvekről és külön a képregényekről, amik a legjobban tetszettek!

Regények toplista:

R. J. Hendon: Gyomláló

Fredrik Backman: Hétköznapi szorongások

Gabriella Eld: Játékok unatkozó felnőtteknek

Andrzej Sapkowski: Az utolsó kívánság

(Oké, ez egy kicsit rendhagyó lesz, de...)
Simon Stalenhag: Mesék a hurokból

Képregényes toplista:

Ed Brubaker - Alan Moore:
Batman: A nevető ember és A gyilkos tréfa

Rick Remender:
Tokyo Ghost

Mike Mignola - John Byrne:
A pusztítás magja

Neil Gaiman:
Sandman: Az álmok fejedelme gyűjtemény 1.

Joe Hill:
Kulcs a zárját 1.

+1 Bónusz, idegen nyelven 😏
Juan Diaz Canales - Juanjo Guarnido:
Blacksad: The Collected Stories

4. A moly.hu és a Facebook írói oldalam közössége 😘
Idén újra aktiváltam a profilomat a moly.hu-n, és a Facebookon is létrehoztam egy írós profilt. Mind a két helyen sok-sok értékes, pozitív emberrel ismerkedtem meg ebben az évben. Amikor a négy fal közé voltam bezárva, ezek az online kapcsolatok olyan hihetetlen erővel töltöttek fel, ami megfizethetetlen volt. Gondolok itt a sok beszélgetésre, karcokra és értékelésekre figyeltjeimmel és figyelőimmel a molyon, vagy a Facebook-on keresztül kapott sok-sok üzenetre, a novemberi nyereményjáték résztvevőivel folytatott közös nyomozás izgalmaira. Egytől egyig értékes pillanatokkal és ismeretségekkel gazdagodtam. Köszönöm Nektek! 💙😊

2020-ban ezek a dolgok jelentették számomra a legtöbbet, ezekből töltekeztem. Nem tudom, még mit hoz majd a 2021-es év, mert nem látok a jövőbe, de azt kívánom Nektek, hogy jövőre az legyen mindnyájatoknak a legrosszabb, ami idén a legjobb volt! 😉Ezen kívül kitartást, jó egészséget, izgalmas könyveket és szeretetet kívánok mindenkinek! 😊

Jövőre találkozunk az év eleji célkitűzésekkel. 😉 Sziasztok! 👋😊

2 megjegyzés:

  1. Sznida Nóri vagyok a molyról, csak nem tudok mással bejelentkezni. De azért írok! Örülök, hogy aktiváltad a profilodat, és már alig várom a közös Dresdenezést. Gratulálok a regényedhez, egyszer tuti elolvasom :) Ez egy nagyon nagy dolog, le a kalappal!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Jaj, nagyon örülök Neked, hogy itt is itt vagy! 😊 A Dresdenezés kábé az egyetlen biztos pontom idén olvasási téren, én is nagyon várom. 😃 Köszi amúgy a kedves szavakat, nagyon jól estek. 😊

    VálaszTörlés